نوشتـهـجات

یادداشت های مسعود دستان

نوشتـهـجات

یادداشت های مسعود دستان

نوشتـهـجات

به توکل نام اعظمت ...

دانشجوی ارشد رشته تاریخ تشیع

شماره تماس و تلگرام : 09361290313

ایمیل : masoddastan@gmail.com

در حال نوشتن پایان نامه با موضوع نقش ایرانیان در عمران و بازسازی عتبات عالیات عراق

آماده تبادل علمی باعزیزان هم رشته ای هستم ...

نویسندگان

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش



دانشمند فرزانه دکتر صادق آئینه وند، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی استاد تاریخ اسلام دانشگاه تربیت مدرس و چهره ماندگار به دیدار حق شتافت.

دکتر صادق آیینه وند، که هم دانشمندی صاحب اثر و هم شخصیتی  وارسته و آزاده و اخلاقی بود،

در سال­های پر بار زندگی علمی­اش بیش ازسی و پنج جلد کتاب، تالیف و ترجمه کرد و افزون بر  یکصد مقاله در مجلات علمی داخلی و بین المللی به زبان­های فارسی و عربی منتشر کرد، علاوه بر این، با راهنمایی و مشاوره صدها پایان­نامه و رساله در مقاطع کارشناسی  ارشد و دکتری به تربیت دانشجویانی پرداخت که بسیاری از آنان استادان و محققان برجسته امروز کشوراند. او در مسئولیت مراکز علمی و دانشگاهی نیز منشأ خدمات ارزشمندی بوده که از جمله آن­ها ریاست مرکز سیاست علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ریاست دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. در کارنامه درخشان او تاسیس نهادهای جدید علمی نظیر، مجله بین­المللی علوم انسانی جمهوری اسلامی به دو زبان عربی و انگلیسی، مجله آفاق الحضارة الاسلامیه در تمدن اسلامی به زبان  عربی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به چشم می­خورد. 

در طی حیات پربار این استاد فرزانه از طرف مراکز علمی و دانشگاهی مراسم بزرگداشت فراوانی و تقدیر از فعالیت­های علمی ارزنده ایشان به­عمل آمد که از جمله آن­ها می­توان به استاد نمونه کشوری در سال 1373 و سال 1383 فرهیخته استان همدان، 1385 چهره ماندگار، 1390 پیشکسوت علوم انسانی در پنجمین دوره جشنواره بین­المللی فارابی و محقق و استاد برجسته کشور در جشنواره علامه طباطبایی بنیاد علمی نخبگان اشاره کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۰
مسعود دستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی